maandag 13 februari 2017

Een nieuwe naaitafel


Dit weekend heeft mijn man voor mij een nieuwe naaitafel gemaakt uit oude bureaubladen. Deze bureaubladen had hij jaren geleden gemaakt voor de kinderen en stonden nog steeds in de garage. Hij heeft de twee bureaubladen aan elkaar vast gemaakt en nu heb ik een extra grote tafel om aan te werken. De tafel staat op de oude kamer van mijn zoon die inmiddels uit huis is en in Leiden op kamers woont.
Het is echt geweldig om nu dingen te kunnen laten liggen. Het werkt zoveel prettiger om niet elke keer alles te moeten opruimen of als ik dat niet doe niet genoeg ruimte te hebben om de naaimachine te gebruiken. De naaimachine staat overigens nog beneden in de woonkamer al denk ik dat het niet voor lang is.


De nieuwe naaitafel op de oude kamer van min zoon
Hopelijk word ik nu ook wat productiever. Ik heb het gevoel een beetje stil te staan. Ik ben natuurlijk bezig aan de lappendeken en aan de grote quilt, maar dat gaat allemaal niet zo snel. Aan de grote quilt kan ik ook lang niet alle dagen werken omdat deze echt op de keukentafel moet liggen vanwege het gewicht. Als in het weekend iedereen thuis is komt het er zowieso niet van.

De grote quilt op de keukentafel



De lappendeken vordert langzaam, maar hoe meer borduursel erop komt hoe mooier hij wordt vind ik persoonlijk. Ik werk er nog steeds de meeste avonden wel een uurtje aan.


This weekend my husband made me a new sewing tabel. Well, recycled actually and there is nothing wrong with that. I am pretty pleased with it! We put it upstairs in my sons old bedroom. He moved out last summer to go to university so that room is my new workspace now. It is great to have a space where you can just leave everything and not have to put everything away each time. The sewing machine is still downstairs in the living room but I don't know for how long that will be. Although it is a good workout to walk up and down the stairs going back and forth from the sewing machine and the table upstairs.
Hopefully I will be a little bit more productive from now on and work on some new projects while finishing the two quilts I am currently working on.